Monday, June 14, 2010

Catatan Sahabat


demi Engkau ....hatiku t'ingin lagi bersabar
menahan rindu yang seolah t'berujung
kadang mimpiku berucap ....besokkah Bertemu ?
aku ada dalam Ta'dirMu...
biarkanlah aku Mati Dalam Cinta
biarkanlah aku Mati Dalam Dekap
agar kucium Wangi Taman Hati
bersama mereka yang Kau Tempatkan

aku hamba yang faqir ...
disudut sudut hatiku terselip Kebaikan
Kecintaan, Kerinduan
ada dalam malam malam panjangku...
hukumMu melarang ku akan derita hati, jiwa & rasa ...tentang Karunia
biarlah kebaikan, kecintaan, kerinduan menjadi saksi bagiku

disini...
t'kutinggalkan kalian...
dalam malam malamku pun aku t'pernah lupakan kalian...
dalam segenap sayangku...
kutelan segala rasa getirnya
padamkan bara dalam sudut hati..
jangan hamparkan permadani duka antara kita
karena perpisahan selaksa derita qalbu di jiwa jiwa Perindu

demi Engkau...Penolongku
melalui hadirku aku rasakan nikmat wujudku..
maka, semoga Kau memfanakan diriku dari diriku
dalam fana Kau Limpahkan Musyahadah....
Amiin ...


/lym 14/06/2010
From : Endang Ramli

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.